dag nio

Min tro

Min tro är komplicerad. Jag är inte uppvuxen i en tro, jag är någon som skapat sin egen bild av livet och allt sånt.
Men jag tror att det finns något där, något som är större än oss. Vad det är, om det är en gud eller en kanin, det vet jag inte. Det har jag inte heller en åsikt om, utan jag tror bara att det finns något större. Men det här teorin om att Gud ska ha skapat värden tycker jag är långsökt. Jag tror på evolutionen, att vi härstammar från celler, att big bang inträffade och allt sånt. Jag tror i alla fall inte att det är en gubbe som har suttit och typ sagt: Ljus. så kom solen liksom. Nej, allt i världen har ett syfte och allt i världen tjänar av sitt syfte på jorden. Ingen gubbe bland molnen. Men som sagt, något är större än oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0