dag ett

Extremt lite och göra och kan inte sova. Hittade den är på Olivias blogg och tänkte att det kunde vara kul att veta lite mer om just mig.

Jag, Molly Paulina Jonsson Öhlen M.. föddes den 31 augusti år 1994 på Holmsunds BB. Jag var en knubbig liten ful sak faktiskt. Efter ca sex år i en minst sagt besvärlig uppväxt så fick jag flytta till Mariefred, där jag bor för tillfället. Allt som jag minns från min uppväxt är ganska hemskt och sorligt (enligt mig, som faktiskt upplevde det) så därför ska jag inte slösa bort massa ord på det.

Jag har två föräldrar, Nina (Christina) och Sven. Dom bor tillsammans med mig och är gifta sedan 14 år tillbaka i tiden. Sen har jag en bror som är 22 och bor i Göteborg med sin flickvän. Han är världens finaste människa.
Vad inte många vet är att jag också har ett halv syskon, Alice som är ett år äldre än mig. Jag vet vad alla tänker, min pappa var otrogen och hon blev på smällen. Det är så att mina föräldrar har inte alltid varit tillsammans, under en tid när Rasmus var liten så bodde dom inte ihop. Men innan Alice var född flyttade pappa tillbaka till mamma.

Jag har gått tio år, om du räknar med förskolan, på Mariefred skolan. Där har jag gått i C i alla år men bytt klass två gånger. Jag gillade Mariefred skolan, hittade några av mina finaste vänner där men jag är glad att slippa den nu när jag ser tillbaka.

Nu går jag på Thomas gymnasiet, första året på Naturvetenskap linjen. Hej nörd tänker nog alla, men ah det kanske är så. Jag trivs iallafall som fisken i vattnet i min klass och på skolan. Ett plus är väl att jag har så pass många vänner där från grundskolan och även en i min klass. Jag kan väl inte säga att jag är en naturbegåvning i skolan, men jag gick ut med 280 poäng så jag är nöjd. Dock lekte jag mest igenom nian, så hur jag fick dom betygen är en gåta för mig.

Jag är en tjej som lätt döljer vad hon tycker och tänker och man kommer inte lätt nära mig. Bara ett fåtal har lyckas. För tillfället är min närmaste krets med vänner något jag aldrig skulle förstöra. Jag har nu hittat rätt och jag har underbara vänner, och saknar egentligen bara en person något extremt. Min första och verkligen bästaste vän, men mer får ni höra på dag sju.

Men annars är jag en glad tjej med en halv kass intställning till allt utom sport. Jag är verkligen en sport nörd och har gått på golf,fotboll,handboll,dans,innebandy och tennis. Nu är det bara tennis och innebandy som gäller, pga av en ledskada i höger knä. Opererade mig för kanske tre veckor sedan och det är fortfarande inte helt läkt, jag dör nog snart om jag inte får röra på mig. Jag blir sjukt deppig, trött och ledsen när jag inte får sporta, jag vet inte riktigt varför. Det får mig att må bra, problem ochstess försvinner och jag antar att när jag inte gör det så blir allt som är dåligt bara värre.
Jag har kass humor och det vet jag. Jag är blyg när jag träffar nya och en instängd person, men när jag öppnar mig så kör jag bara. Även fast jag är blyg så vet jag hur man leker tuff. Jag framstår ofta som en bitch för att jag är så självsäker, vilket jag absolut inte är. Varken bitch eller säker.

Annars vet jag inte vad jag ska säga, tror att en närmare presentation är onödig. Men nu vet ni lite mer och ännu mer kommer ni få veta senare.





Dag 1 - Presentera mig själv

Dag 2 - Min första kärlek

Dag 3 - Mina föräldrar
Dag 4 - Det här åt jag idag
Dag 5 - Vad är kärlek
Dag 6 - Min dag
Dag 7 - Min bästa vän
Dag 8 - Ett ögonblick
Dag 9 - Min tro
Dag 10 - Det här hade jag på mig idag
Dag 11 - Mina syskon
Dag 12 - I min handväska
Dag 13 - Den här veckan
Dag 14 - Vad hade jag på mig idag
Dag 15 - Mina drömmar
Dag 16 - Min första kyss
Dag 17 - Mitt favoritminne
Dag 18 - Min favoritfödelsedag
Dag 19 - Detta ångrar jag
Dag 20 - Den här månaden
Dag 21 - Ett annat ögonblick
Dag 22 - Det här upprör mig
Dag 23 - Det här får mig att må bättre
Dag 24 - Det här får mig att gråta
Dag 25 - En första
Dag 26 - Mina rädslor
Dag 27 - Min favoritplats
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 30 - Ett sista ögonblick

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0